Stil i butik online

Det är viktigt vilken stil ens butik har, så att kunderna känner att den sänder ut ”rätt” budskap. En verktygsbutik ska helt enkelt inte se ut på samma sätt som en sängbutik. Men det är något som inte bara gäller butiker ute i verkliga världen, utan även butiker på nätet. Det är ingen överdrift att säga att det faktiskt är viktigare där, eftersom själva ”butiken” blir så tydlig, oftast faktiskt tydligare än de varor som man försöker sälja. Butikens ansikte blir så mycket tydligare helt enkelt, och om ansiktet och budskapet inte går ihop så har någonting blivit fel helt klart. Det finns många dåliga exempel där uta på nätet men jag vill inte klanka ner på någon, i stället tänkte jag redogöra för ett exempel som jag tycker är BRA!

Fint hos fina mig
www.finamig.se säljer hudvårdsprodukter, smink och sådana saker på nätet. Saker som gör att man känner sig fräsch och ren, och det är en känsla sajten lyckas förmedla. Den har en enkel och ren stil utan en massa onödigt krafs. Med andra ord, en ren sajt för rena produkter. Men det gäller i mer än ett hänseende. Man har även en inriktning mot ekologiska produkter med naturliga råvaror, och det är också en känsla man får av sajten: att den är ärlig och hederlig. Det känns aldrig som den försöker övertala en med massa dumheter eller så. Den redovisar produkterna och så är det inte mer med det.

Eller, lite mer är det. Sättet sajten visar produkterna på är mycket bra i och med att det är lätt att hitta, väldigt lätt. Det är ju också något som är lite extra viktigt för en sajt som har så många produkter att välja mellan, att man kan hitta det som man söker, hitta nålen i höstacken helt enkelt!