Det rent praktiska

För att kunna ordna en butik, på nätet eller inte, med bra stil och inredning så krävs det att man har tid och resurser för att göra det. Men ofta så är det så att det praktiska arbetet, administration, kundkontakt och inköp, kommer lite i vägen och tar upp alltför mycket tid och energi. Det gäller då speciellt mindre butiker som inte har råd att anlita personal för att sköta sådant, utan där ett fåtal personer måste göra precis allting. Inte en avundsvärd situation, men i många fall så är det så att butiker gör det svårare för sig än vad som är nödvändigt.

Redskap för att förenkla
Det finns nämligen redskap för att förenkla, som CRM. CRM är program där man enkelt kan hålla ordning på saker som kunder, beställningar och leveranser och annat utan att det tar upp all ens tid. Men många verkar knappt ens veta att sådana program, som exempelvis Yoddla, ett CRM online, ens existerar. Trots att de skulle göra allting så mycket enklare. Det kostar inte ens speciellt mycket att införskaffa, och de betalar mer eller mindre sig själva med tanke på den tid de sparar. Det finns helt enkelt ingen bra anledning att inte kika på ett CRM för en mindre butik.

Det gör att resurser och tid frigörs, som sedan kan användas till design och inredning för att göra butiken eller sajten mer tilltalande och lockande. Det om något visar väl att det rent praktiska faktiskt påverkar design och inredning för butiker. En del kanske är lite teknikrädda, men tidigare nämnda Yoddla är inte speciellt svårt att använda, utan det lär man sig snabbt, och sedan så kommer man inte att förstå hur man klarade sig tidigare.

Så, vad för affärssystem använder ni idag? Papper och penna, eller kanske Worddokument? Lita på oss: det finns bättre sätt!
Yoddla.