Att presentera upplevelser

Hur ska egentligen ett eventföretag göra för att på bästa sätt presentera sina erbjudanden? På vilket sätt kan man locka med de upplevelser man har att erbjuda? I grund och botten gör man det som vilken e-butik som helst, med bra och intuitiv lättnavigerad layout, där erbjudandena presenteras på ett lockande sätt. Men självklart är det inte så enkelt, utan det krävs mycket jobb och tanke för att det ska fungera. Man måste ju locka, så att den som besöker sidan och ser ett event tänker att, åååh, det där vill jag prova på! En svår uppgift, men inte omöjlig.

Lätt – men ändå inte
I grund och botten handlar det om två saker: bra bilder och bra text. Lätt som en pannkaka eller hur? Hah! Att fotografera event är svårt, och att beskriva dem på ett lockande sätt ännu svårare. En eventbyrå som lyckats är Perfect Event som förstått hur man gör. Bilder som presenterar eventen med en kort text, och när man klickar på dem så får man fler bilder, och en lite längre mer beskrivande text, som verkligen lockar. Att gå in på deras hemsida är nästan farligt, då man vill prova på allting, från RIB-safari till isskulptering!